Rosser

Lean Marketing

Rosser jobber lean, det vil si at vi fjerner det som er unødvendig og fokuserer på det som gir mest mulig effekt. Kort sagt: mer for mindre.

Slik effektiviserer vi måten vi jobber på – hele tiden.

Kundeløftet i sentrum

Et tydelig kundeløfte er en viktig del av hvordan vi jobber lean. Slik styrker vi merkevaren din.

Løftet må være så tydelig at det skiller deg fra konkurrentene dine, og sterkt nok til å kunne bli markedsleder. Det må være noe organisasjonen din tror på. Det må være noe dere strekker dere etter for å levere på hver eneste dag, et løfte som gjør dere stolte.

Tror du på det, da er vi en god match.
Et kundeløfte fra Rosser skal levere på følgende kriterier:

  1. Det skal posisjonere i forhold til konkurrenter
  2. Det skal være selgende
  3. Det skal ha potensial til å nå nye målgrupper og bli markedsleder
  4. Det skal kunne dramatiseres
  5. Det skal kunne underbygges med reelle, salgbare bevis
  6. Det skal være tidløst
  7. Det skal ha en evne til å samle fokus i organisasjonen

I praksis er kundeløftet en setning, oppsummert i en «payoff».

Arbeidet fram mot kundeløfte meisler ut salgsargumentene, som er bevisene for det du lover.

Når kundeløftet er på plass, konsentrerer vi oss om de valgene som bidrar til å styrke kundeløftet. Det betyr at både distinkte kjennetegn, dramatiseringer og medievalg utvikles for å levere løftet på best mulig måte, og best mulig måte er den som er mest relevant for målgruppen.

Vi bruker våre unike arbeidsmodeller for å sikre arbeidet, tracker utviklingen underveis, lærer og forbedrer oss.

Med et kundeløfte i sentrum, får vi ting til å skje. Enkelt, effektivt og relevant.
Det er Lean Marketing i praksis.